פרופ' גרוטו: "באפריל- מאי הייתה תוספת תמותה של כ- 200 חולים"

איתי גדסי No Comments on פרופ' גרוטו: "באפריל- מאי הייתה תוספת תמותה של כ- 200 חולים"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, התייחס להגבלות החמורות על המסעדות והסביר כי בכל העולם נקטו בצעדים דומים. על האפקט של סגר בסופ"ש העריך כי"צפוי להוריד את שרשרת ההדבקה רק ב-20%"

פרופ' איתמר גרוטו צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת הטלת ההגבלות המלאות במרחבים הפתוחים, התייחס לכך המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, שהדגיש כי הוא מודאג מהמצב, בתי החולים עמוסים בחולי קורונה וכיום 550 חולים במצבים שונים.

לדבריו, גם אם נכריז על סגר מיידי -אלו שהספיקו להידבק יופיעו כחולים קשים רק בעוד שבועיים, ובמספרים גדלים והולכים. על ההגבלה בסגירת מסעדות לישיבה דבר שיוביל לקריסת מסעדות רבות אומר גרוטו, "נדברנו עם נציגי המסעדנים, אך היכולת לפתוח ענפים היא פועל יוצא של תחלואה נמוכה. בתחלואה גואה – אין אפשרות לפתוח".

פרופ' גרוטו ציין כי בתחילת המגפה לא היו תבחינים ברורים להגדרת חולה קשה, וכל בית חולים הגדיר זאת לעצמו. אט-אט משרד הבריאות וארגון הבריאות העולמי גיבשו תבחינים להגדרות אלו. באפריל-מאי הייתה תוספת תמותה של כ-200 חולים שברור שלמגפה יש השפעה על כך. חודשי יוני-יולי טרם סוכמו.

"מטרתנו לבלום את העלייה החדה במספר החולים החדשים, וישראל היא בין המדינות המובילות בעולם במספר החולים המאומתים, 7% מהנבדקים. פחות אוכלוסייה מבוגרת נבדקת, ונרשמת עליה בתחלואה ובמיתה אצל הצעירים מגיל 65" אומר גרוטו.

הסכנה בנגיף הסביר, "אדם אחד יכול ליצור שרשרת הדבקה עצומה: ברעננה כל הנדבקים ממסיבת סיום אחת, בדימונה – מחתונה אחת וכד'. מעת פתיחת מוסדות החינוך – חל זינוק במספר הצעירים הנדבקים, ומניעת ההתקהלות בולמת את התפשטות המחלה".

בנוסף, "ההתקהלות מדבקת במקומות סגורים, או במקומות בהם אופי הפעילות איננו מאפשר עטית מסיכה, כמסעדות וחדרי כושר. בכל העולם הוטלו מגבלות על פעילות המסעדות, ובכל המקומות בהם חלה עליה בתחלואה – שבו המסעדות ונסגרו"

בסיום דבריו סיכם, "כי רמת התחלואה הנוכחית – מחייבת סגירת גם מקומות העומדים ב"תו הסגול". סגר בסופי השבוע צפוי להוריד את שרשרת ההדבקה רק ב-20%".



0 תגובות